Specialisté na reality a právo

MAKLÉŘ ROKU 🎉 VIZE JUSTO

19. 5. 2021, Zpět na aktuality

V JUSTO sdílíme zkušenosti, podporujeme se, ale i soutěžíme.

Naši makléři se vloni poprvé zapojili do interní soutěže. Soutěž byla součástí VIZE 2020. “V naší firemní kultuře je prioritou kvalita služeb a s tím spojená dobrá reputace našeho oboru. Právě za dobře odvedenou práci sbírají naši makléři body. Přední makléře z žebříčku jednou ročně vyhlásíme a oceníme. Kritériem není pouze výkon. Ale především kvalita,” říká jednatel Michal Pazdera.

Na kvalitě nám záleží. V pravidlech soutěže v roce 2021 jsou proto nově také záporné body. Makléř je může získat za oprávněnou reklamaci na poskytnuté služby. V roce 2020 jsme takovou reklamaci měli v celé síti jednu.

A jak si vedeme s kvalitou v JUSTO letos? Od začátku letošního roku jsme obdrželi 44 pozitivních a spokojených referencí na poskytování služeb. Děkujeme za ně 💖

A kdo jsou tedy naši nejlépe hodnocení makléři za rok 2020? Postupně vám je představíme v krátkých rozhovorech!

NA OTÁZKY ODPOVÍDÁ ILONA VAZAČOVÁ, KTERÁ SE V SOUTĚŽI UMÍSTILA NA 4.MÍSTĚ.

1) Je nějaká nemovitost, která Vám obzvlášť utkvěla v paměti?

Toto je poměrně jednoduchá otázka, ale pro mě je na ní složitá odpověď. Nemovitosti mám spojeny se svými klienty, majiteli těchto nemovitostí, jejich životními příběhy a osudy. Musím tedy říct, že téměř každá nemovitost mě utkvívá v paměti a ráda vzpomínám na jejich majitele, jak původní, tak nové.

2) Jakým způsobem připravujete nemovitost k prodeji?

Vzpomínám na doby, kdy jsem přišla do bytu nebo domu, ten za pochodu nafotila digitálním fotoaparátem, ideálně byla na každé fotce moje kabelka, poznámkový blok v kuchyni na stole, v předsíni moje boty a před domem moje auto… Ještě, že jsem v té době neměla psa, ten by asi ležel před vraty.

V současné době věnuji přípravě nemovitosti maximální péči. Je to jako se ženou, každá je krásná, jen to chce někdy trochu více péče.

Ráda také přirovnávám prodej nemovitosti k prodeji auta, to také vyklidíte, vyčistíte a už s ním raději nejezdíte, aby bylo pro nové majitele jako ze škatulky.

3) Setkáváte se i s neobvyklými požadavky klientů? Jaký byl asi ten nejoriginálnější?

Každý jsme jiný, každý žijeme své životy podle svého přesvědčení a každý máme jiné nároky. Takže požadavky klientů jsou opravdu velmi různé. Mezi ty nejoriginálnější zatím pro mě vždy patří ty, které se týkají paranormálních jevů či okultismu.

4) Jak to vypadá s nabídkou/poptávkou nemovitostí ve Vašem regionu? Lze očekávat pokles nebo alespoň zastavení růstu cen?

Od začátku letošního roku zaznamenáváme asi jako v každém koutu naší republiky zvýšenou poptávku po jakémkoliv druhu nemovitosti. S oblibou říkám při přípravě nabídky: „škoda, že jí není možné naklonovat“. Nové nemovitosti do naší nabídky průběžně přibývají, ale s ohledem na zvýšený zájem kupujících jsou rychle zobchodované.

V případě, že chce někdo využít služeb realitní kanceláře, tak musí dostat maximum, aby prodej proběhl co nejpohodověji a v čase, který je pro klienta akceptovatelný. Klient musí být o všech podnikaných krocích informován, aby měl přehled a to formou, která mu vyhovuje nejlépe. Někdo si přeje posílat pravidelné emaily, někomu vyhovuje pravidelný telefonní hovor.

Náš servis se skládá ze stovek různých kroků, ale pokud bych měla vše přehledně shrnout, jedná se o několik okruhů:

Prvním krokem je zjištění od prodávajícího jaké jsou jeho potřeby, proč nemovitost prodává, za jak dlouho potřebuje mít potřebné finanční prostředky k dispozici, zda bude akceptovat kupujícího s hypotečním úvěrem, případně vysvětlit prodávajícímu co pro něj bude obnášet to, že mu bude hrazena kupní cena prostřednictvím hypotečního úvěru atd. Následuje analýza tržní ceny.

5) Jaký servis klientům poskytujete?

V případě, že se na výše uvedeném dohodneme a víme, že chceme společně spolupracovat, přichází na řadu příprava nemovitosti, a to jak pro faktické stránce, tj. úklid, případně výmalba, vystěhování atd. tak i po právní stránce. Pro klienta zajišťujeme potřebné dokumenty, jako je např. Průkaz energetické náročnosti budovy, Technická inspekce, ve které je odborníkem popsán skutečný stav prodávané nemovitosti atd.

Běžnou součástí prezentace našich nemovitostí jsou videoprohlídky, spolupráce s profesionálem, který má potřebnou licenci pro použití dronu, příprava 2D a 3D půdorysů, v případě, že je to pro nemovitost vhodné zajistíme sken nemovitosti.

V okamžiku, kdy je vše připravené, můžeme začít s prohlídkami. Abychom zajistili prodávajícímu maximum soukromí, snažíme se soustředit všechny prohlídky na jeden prohlídkový den. Výhodu nespatřuji jen v zajištění soukromí prodávajícímu, ale správná organizace Prohlídkového dne a komunikace se zájemci, dá zájemcům o koupi jasné informace a pravidla, jak bude prodej probíhat. Nemusí se obávat, že se zamilují do nemovitosti a následně jim bude oznámeno, že si musí svůj vysněný dům v aukci „vydražit“ nebo, že po nich snad budeme chtít „obálkovou metodu“ s nabídkou ceny. Takové „metody“ se tedy u nás nedějí.

Ve chvíli, kdy pro našeho prodávajícího zajistíme vhodného zájemce o koupi nemovitosti přichází na řadu příprava smluvní dokumentace, která je zajišťována smluvní advokátní kanceláří. Advokát připravuje smlouvy klientům na míru, smlouvy s nimi konzultuje, je u podpisů smluv, v současné době zajistíme v pohodlí naší kanceláře i ověření podpisů při podpisové schůze. Než klient dopije kávu, odchází se všemi potřebnými doklady.

Součástí právního servisu je vždy advokátní úschova, která je plně hrazena naší realitní kanceláří. Navíc, v případě, že by měl klient cokoliv hradit nad rámec kupní ceny, je vždy o této záležitosti předem informován, mohou to být např. kolkové známky.

Hlídání všech termínů týkajících se operací se smlouvami hlídá náš makléř ve spolupráci s případným hypotečním poradcem a advokátem.

V okamžiku, kdy jsou splněny veškeré podmínky pro výplatu kupní ceny, opět je to makléř, který obratem informuje smluví strany a advokátovi dokládá potřebné doklady k výplatě kupní ceny.

Předání nemovitosti, přehlášení odběrů energií, upozornění na případné daňové povinnosti je samozřejmostí.

Každý prodej se snažíme vést tak, aby byli naši klienti spokojeni a nikdy nelitovali, že si jako partnera pro svůj životně důležitý krok, kterým prodej nemovitosti je zvolili naši realitní kancelář. Naopak jsme velmi rádi, když se nám klienti vrací nebo nás s jistotou doporučí svým přátelům.

Ilona Vazačová

Ilona Vazačová

JUSTO Realbox

Na trhu s nemovitostmi působím od roku 1997. I přes to, že mám za sebou velké množství realizovaných obchodů po celé České Republice, jsem velmi vděčná za každý nový obchod. S každým obchodem se totiž stále vzdělávám a získávám další znalosti a zkušenosti v oborech jako právo, technická stránka nemovitostí atd., které s realitami úzce souvisí. Vzhledem k tomu, že pamatuji dobu, kdy realitní obchody fungovaly bez mobilního telefonu či emailu, si velmi vážím všech nových technologií, které realitní trh zjednodušují a zrychlují. Pro naše klienty se vždy snažím udělat maximum. Mojí zálibou jsou cizojazyčné realitní obchody, které nám vnesou do kanceláře trochu exotiky :)

Více o autorovi článku